?>
بازی      neuralink      درج آگهی رایگان      اکسپنشن valve      فروش اینورتر صنعتی      ویزای دبی      crypto signal      خرید ارز دیجیتال      فروش اقساطی خودرو      بهترین دکتر      روغن صنعتی      کیسه پلی پروپیلن      قالیشویی      آموزش فارکس      .      -      سیستم vrf      اسپری ویگا اصل      داروخانه مگنیفر      شرکت سورنا      خرید لایسنس نود 32      خرید ویلا شمال      لایسنس سیسکو      آموزش آنلاین      آموزش خیاطی      اس اس دی سامسونگ      دکتر دیلی      ثبت شرکت در دبی      کسب درآمد      رپورتاژ آگهی      ساخت سردخانه      نظارت بر ساخت      سالن زیبایی      اجاره هیلتی      خرید بک لینک و رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      خرید بازدید سایت      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بک لینک     
16 راه ساده براي از بين بردن استرس و اضطراب  گشاده رو گشاده رو .

گشاده رو

16 راه ساده براي از بين بردن استرس و اضطراب

16 راه ساده براي از بين بردن استرس و اضطراب

 

استرس و اضطراب تجربيات رايج براي اكثر مردم است. در حقيقت ، 70 درصد از بزرگسالان در ايالات متحده مي گويند روزانه استرس يا اضطراب را احساس مي كنند.

 

در اينجا 16 روش ساده براي از بين بردن استرس و اضطراب آورده شده است.

 

1.ورزش كنيد

ورزش يكي از مهمترين كارهايي است كه مي توانيد براي مبارزه با استرس انجام دهيد.

 

ممكن است متناقض به نظر برسد ، اما قرار دادن استرس فيزيكي بر بدن از طريق ورزش مي تواند استرس رواني را از بين ببرد.

 

هنگامي كه به طور منظم ورزش مي كنيد ، فوايد آن بيشتر است. افرادي كه به طور منظم ورزش مي كنند كمتر از افرادي كه ورزش نمي كنند دچار اضطراب مي شوند.

 

چند دليل در پس اين امر وجود دارد:

 

هورمون هاي استرس: ورزش در طولاني مدت هورمون هاي استرس بدن شما - مانند كورتيزول - را كاهش مي دهد. همچنين به ترشح اندورفين كمك مي كند ، مواد شيميايي كه روحيه شما را بهبود مي بخشد و به عنوان مسكن طبيعي عمل مي كند.

خواب: ورزش همچنين مي تواند كيفيت خواب شما را بهبود بخشد ، كه بر استرس و اضطراب تأثير منفي مي گذارد.

اعتماد به نفس: وقتي به طور منظم ورزش مي كنيد ، ممكن است در بدن خود احساس صلاحيت و اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد ، كه به نوبه خود باعث ارتقاء سلامت رواني مي شود.

سعي كنيد يك روال ورزشي يا فعاليتي را كه دوست داريد پيدا كنيد ، مانند پياده روي ، رقص ، صخره نوردي يا يوگا.

فعاليت هايي - مانند پياده روي يا دويدن - كه شامل حركات مكرر گروه هاي بزرگ ماهيچه اي مي شود ، مي تواند استرس را به ويژه كاهش دهد.

 

خلاصه

ورزش منظم با ترشح اندورفين و بهبود خواب و تصور از خود مي تواند به كاهش استرس و اضطراب كمك كند.

 

2. مكمل ها را در نظر بگيريد

چندين مكمل باعث كاهش استرس و كاهش اضطراب مي شود. در اينجا مروري كوتاه بر برخي از رايج ترين آنها وجود دارد:

 

بادرنجبويه: بادرنجبويه يكي از اعضاي خانواده نعناع است كه به دليل اثرات ضد اضطرابي مورد مطالعه قرار گرفته است.

اسيدهاي چرب امگا 3: يك مطالعه نشان داد كه دانشجوياني كه مكمل امگا 3 دريافت كرده بودند ، 20 درصد علائم اضطراب را كاهش دادند.

چاي سبز: چاي سبز حاوي بسياري از آنتي اكسيدان هاي پلي فنول است كه براي سلامتي مفيد است. با افزايش سطح سروتونين ممكن است استرس و اضطراب را كاهش دهد (منبع 5 مورد اعتماد).

سنبل الطيب: ريشه سنبل الطيب به دليل اثر آرامبخش ، يك داروي خواب آور رايج است. حاوي اسيد والرنيك است كه گيرنده هاي گاما آمينوبوتيريك اسيد (GABA) را براي كاهش اضطراب تغيير مي دهد.

كاوا كاوا: كاوا كاوا از اعضاي روانگردان خانواده فلفل است. مدت طولاني است كه به عنوان آرام بخش در جنوب اقيانوس آرام استفاده مي شود ، در اروپا و ايالات متحده به طور فزاينده اي براي درمان استرس و اضطراب خفيف استفاده مي شود (6 منبع معتبر).

برخي مكمل ها مي توانند با داروها تداخل داشته باشند يا عوارض جانبي داشته باشند ، بنابراين در صورت داشتن شرايط پزشكي ممكن است بخواهيد با پزشك مشورت كنيد.

 

خلاصه

برخي مكمل ها مي توانند استرس و اضطراب را كاهش دهند ، از جمله اشواگاندا ، اسيدهاي چرب امگا 3 ، چاي سبز و بادرنجبويه.

 

3. شمع روشن كنيد

استفاده از روغنهاي اساسي يا سوزاندن شمع معطر ممكن است به كاهش احساس استرس و اضطراب شما كمك كند.

 

برخي از رايحه ها به ويژه آرامش بخش هستند. در اينجا برخي از آرامبخش ترين رايحه ها وجود دارد:

 

اسطوخودوس

گل سرخ

وتيور

ترنج

بابونه رومي

نرولي

كندر

چوب صندل

يلانگ يلانگ

شكوفه نارنجي يا نارنجي

شمعداني

استفاده از رايحه ها براي درمان روحيه شما رايحه درماني ناميده مي شود. چندين مطالعه نشان مي دهد كه رايحه درماني مي تواند اضطراب را كاهش داده و خواب را بهبود بخشد.

 

خلاصه

رايحه درماني مي تواند به كاهش اضطراب و استرس كمك كند. يك شمع روشن كنيد يا از روغن هاي ضروري استفاده كنيد تا از رايحه هاي آرامش بخش استفاده كنيد.

 

4. مصرف كافئين خود را كاهش دهيد

كافئين محركي است كه در قهوه ، چاي ، شكلات و نوشيدني هاي انرژي زا يافت مي شود. دوزهاي زياد مي تواند اضطراب را افزايش دهد.

 

افراد آستانه هاي مختلفي براي ميزان تحمل كافئين دارند.

 

اگر متوجه شديد كه كافئين شما را عصبي يا مضطرب مي كند ، مصرف آن را كاهش دهيد.

 

اگرچه بسياري از مطالعات نشان مي دهند كه قهوه مي تواند در حد اعتدال سالم باشد ، اما براي همه مناسب نيست. به طور كلي ، پنج يا كمتر فنجان در روز به عنوان مقدار متوسط ​​در نظر گرفته مي شود.

 

خلاصه

مقادير زياد كافئين مي تواند استرس و اضطراب را افزايش دهد. با اين حال ، حساسيت افراد به كافئين مي تواند بسيار متفاوت باشد.

 

5. آن را بنويسيد

يكي از راههاي مقابله با استرس ، نوشتن مطالب است.

 

در حالي كه ثبت مواردي كه بر آن استرس داريد يك رويكرد است ، روش ديگر اين است كه آنچه را كه براي آن سپاسگزار هستيد يادداشت كنيد.

 

قدرداني ممكن است با تمركز افكار خود بر موارد مثبت در زندگي شما ، به كاهش استرس و اضطراب كمك كند.

 

مجلات را به صورت آنلاين خريداري كنيد.

 

خلاصه

نگه داشتن يك مجله مي تواند استرس و اضطراب را از بين ببرد ، به ويژه اگر بر موارد مثبت تمركز كنيد.

 

6. آدامس بجويد

براي تسكين استرس فوق العاده آسان و سريع ، يك آدامس بجويد.

 

يك مطالعه نشان داد افرادي كه آدامس مي جويدند احساس بهزيستي بيشتري داشتند و استرس كمتري داشتند.

جويدن آدامس باعث ايجاد امواج مغزي مشابه امواج افراد آرام مي شود. مورد ديگر اين است كه جويدن آدامس جريان خون را در مغز شما تقويت مي كند.

 

علاوه بر اين ، يك مطالعه اخير نشان داد كه وقتي افراد جويدن شديدتر را مي كشند ، تسكين استرس بيشتر است.

 

خلاصه

بر اساس مطالعات متعدد ، جويدن آدامس ممكن است به آرامش شما كمك كند. همچنين ممكن است بهزيستي را افزايش داده و استرس را كاهش دهد.

 

7. با دوستان و خانواده وقت بگذرانيد

حمايت اجتماعي دوستان و خانواده مي تواند به شما در گذراندن دوران استرس زا كمك كند.

 

عضويت در يك شبكه دوست به شما احساس تعلق و ارزش مي بخشد ، كه مي تواند در شرايط سخت به شما كمك كند.

 

يك مطالعه نشان داد كه به ويژه براي زنان ، گذراندن وقت با دوستان و كودكان به ترشح اكسي توسين ، يك مسكن طبيعي استرس كمك مي كند. اين اثر "تمايل و دوست داشتن" ناميده مي شود و برعكس پاسخ مبارزه يا گريز است.

به خاطر داشته باشيد كه مردان و زنان از دوستي سود مي برند.

مطالعه ديگري نشان داد كه مردان و زناني كه كمترين روابط اجتماعي را دارند ، بيشتر از افسردگي و اضطراب رنج مي برند.

 

خلاصه

داشتن روابط اجتماعي قوي ممكن است به شما در گذراندن دوران استرس زا كمك كند و خطر اضطراب را كاهش دهد.

 

8. بخنديد

وقتي مي خنديد احساس اضطراب سخت است. اين براي سلامتي شما مفيد است و چند راه وجود دارد كه مي تواند به كاهش استرس كمك كند:

در دراز مدت ، خنده همچنين مي تواند به بهبود سيستم ايمني و خلق و خوي شما كمك كند.

يك مطالعه در ميان افراد مبتلا به سرطان نشان داد كه افراد گروه مداخله در خنده نسبت به افرادي كه به سادگي حواسشان پرت بود ، استرس بيشتري را تجربه كردند.

 

سعي كنيد يك برنامه تلويزيوني خنده دار تماشا كنيد يا با دوستاني كه باعث خنده شما مي شوند ، معاشرت كنيد.

جهت اطلاعات بيشتر با روش هاي طبيعي ديگر و درمان استرس و آشنايي با قرص ضد استرس و اضطراب اين مقاله را ميتوانيد مطالعه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۷:۴۹ توسط:گشاده رو موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :